TABORKERK

De Taborkerk heeft recent (2023) een omvangrjik energietransitie-project gerealiseerd.

ZonnepanelenOp het dak van de grote zaal liggen nu 123 zonnepanelen energie op te wekken. Deze energie kunnen wij volledig zelf benutten door de installatie van warmtepompen wat nu de basis vormt van het verwarmingssysteem. De grote zaal en kleine zaal verwarmen vraagt een extra capaciteit die we invullen met een kleinverbruikers-aansluiting Stadsverwarming. Zo zijn we volledig van het gas af en grotendeels zelfvoorzienend.

WarmtepompDoor corona wijs geworden hebben we gekozen voor een hoogwaardig ventilatiesysteem met warmteterugwinning. Zo kunnen we een gezond binnenklimaat borgen en zijn we klaar voor een, God verhoede, volgende pandemie.